Obudowa skrętna koła aluminiowo-gumowego wykonana jest ze stalowych elementów tłoczonych, łożyskowana podwójnym rzędem kulek w głowicy skrętnej. Koło osadzone jest w niej na tulejce, montowane z kielichem obudowy za pomocą śruby i nakrętki. Poszczególne części obudowy są ruchowo znitowane w jedną całość. Uszczelniacz tworzywowy zabezpiecza kulki łożyska wypełnione długotrwałym smarem. Płytka mocująca ułatwia i zapewnia mocny i solidny montaż. Większość rozmiarów dostępna jest w wzmocnionych lub spawanych obudowach, które zostały zaprojektowane do przenoszenia dużych obciążeń. Jej elementy znitowane są wzmocnionym nitem.
Koła te występują również w wersji z hamulcem mechanicznym, który blokuje koło lub koło i głowicę skrętną za pomocą mocnego mechanizmu. Dodatkowo w niektórych rozmiarach hamulec wyposażony jest w śrubę regulacyjną, za pomocą której można regulować siłę hamowania.
Koła aluminiowo-gumowe charakteryzują się dużą wytrzymałością na obciążenia, odpornością na zużycie i korozję. Ich korpus to odlew aluminiowy, a opona to pełna guma, dostępna w kolorze czarnym i szarym - nie brudzącym posadzki. Twardość opony koła wynosi 85° Shore’a. W kołach tych zastosowano łożysko kulkowe, osadzone w aluminiowej piaście.