Obudowa skrętna z trzpieniem koła aluminiowo-gumowego wykonana jest ze stalowych elementów tłoczonych, łożyskowana podwójnym rzędem kulek w głowicy skrętnej. Kulki łożyska wypełnione są długotrwałym smarem i są zabezpieczone przez odpowiedni kształt płyty górnej. Koło osadzone jest w niej na tulejce, montowane z kielichem obudowy za pomocą śruby i nakrętki. Centralnie umieszczony trzpień jest solidny, stalowy, znitowany ruchowo z obudową. Dostępne są również obudowy wyposażone w hamulec mechaniczny. Blokuje on koło za pomocą mocnego mechanizmu, a także posiada śrubę regulacyjną, za pomocą której można regulować siłę hamowania.
Zestaw kołowy z trzpieniem można mocować w rurach lub w specjalnie do tego przystosowanych otworach gładkich lub gwintowanych.
Koła aluminiowo-gumowe charakteryzują się dużą wytrzymałością na obciążenia, odpornością na zużycie i korozję. Ich korpus to odlew aluminiowy, a opona to pełna guma, dostępna w kolorze czarnym i szarym - nie brudzącym posadzki. Twardość opony koła wynosi 85° Shore’a. W kołach tych zastosowano łożysko kulkowe, osadzone w aluminiowej piaście.