Koła tworzywowe poliamidowo-poliuretanowe w obudowach skrętnych
Obudowa skrętna koła tworzywowego poliamidowo-poliuretanowewgo wykonana jest ze stalowych elementów tłoczonych, łożyskowana podwójnym rzędem kulek w głowicy skrętnej. Koło osadzone jest w niej na tulejce, montowane z kielichem obudowy za pomocą śruby i nakrętki. Poszczególne części obudowy są ruchowo znitowane w jedną całość. Uszczelniacz tworzywowy zabezpiecza kulki łożyska wypełnione długotrwałym smarem. Płytka mocująca ułatwia i zapewnia mocny i solidny montaż. Niektóre rozmiary dostępne są w wzmocnionej obudowie, która została zaprojektowana do przenoszenia dużych obciążeń. Jej elementy znitowane są wzmocnionym nitem.
Koła te występują również w wersji z hamulcem mechanicznym, który blokuje koło i głowicę skrętną za pomocą mocnego mechanizmu. W rozmiarach kół od 125 mm do 200 mm, hamulec jest dodatkowo wyposażony w śrubę regulacyjną, za pomocą której można regulować siłę hamowania.
Korpus koła tworzywowego poliamidowo-poliuretanowego, wykonany jest wtryskowo z poliamidu PA 6 w kolorze naturalnym, natomiast bieżnik koła z poliuretanu w kolorze czerwonym. Poliuretanowy bieżnik koła jest elastyczny, nie niszczy posadzki. Dzięki niemu praca koła podczas toczenia jest mniej hałaśliwa. Jego twardość wynosi 90° Shore’a. Koła występują w wersji z łożyskiem wałeczkowym (wypełnionym smarem), kulkowym oraz ślizgowym. Charakteryzują się wysoką odpornością na uderzenia, ścieranie i zarysowania, a także na wióry metalowe i wiele substancji chemicznych.