Koła żeliwne z poliuretanem charakteryzują się dużą wytrzymałością na obciążenia. Korpus w kole to jednolity odlew żeliwny. Bieżnia koła wykonana jest z poliuretanu, który jest wysokiej jakości materiałem, nadającym się szczególnie na bieżnik, nie niszczy on podłoża i nie pozostawia na nim śladów, posiada wysoką odporność na zużycie oraz ścieranie. Bieżnik koła z poliuretanu posiada wysoki moduł sprężystości i sztywności, przez co charakteryzuje się wysoką nośnością i ma małe odkształcenia trwałe. Koła żeliwne z poliuretanem do dużych obciążeń posiadają obudowy spawane, które są odporne na wysokie obciążenia.
Obudowa skrętna koła ma bardzo mocną i solidną konstrukcję spawaną. Koła w tej obudowie osadzone są na tulejce i montowane z kielichem obudowy za pomocą śruby i nakrętki. Obudowa posiada podstawę mocującą z łożyskiem oporowym wzdłużnym, zabezpieczonym uszczelniaczem tworzywowym, chroniącym kulki łożyska, wypełnione długotrwałym smarem. Widelec obrotowy zawiera łożysko oporowe skośne, a całość połączona jest śrubą z nakrętką, króra zabezpieczona jest specjalnym klejem beztlenowym.